Sztandar ze spódnicy 32
Zapolska była nazywana Molierem w czerwonej spódnicy, Nałkowska - największą skandalistką. Obie były wnikliwymi obserwatorkami przemian społecznych i obyczajowych, a także obrończyniami praw kobiet. Ich sztuki często gościły na afiszu Teatru Polskiego.
Obiekty w kolekcji 32
Dzień jego powrotu
Zofia Nałkowska
Reżyseria: Jan Kulczyński
1966
Dzień jego powrotu
Zofia Nałkowska
Reżyseria: Jan Kulczyński
1966
Kobieta bez skazy
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Józef Gruda
1968
Kobieta bez skazy
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Józef Gruda
1968
Kobieta bez skazy
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Józef Gruda
1968
Kobieta bez skazy
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Józef Gruda
1968
Kobieta bez skazy
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Józef Gruda
1968
Dom kobiet
Zofia Nałkowska
Reżyseria: Kazimierz Dejmek
1990
Dom kobiet
Zofia Nałkowska
Reżyseria: Kazimierz Dejmek
1990
Dom kobiet
Zofia Nałkowska
Reżyseria: Kazimierz Dejmek
1990
Dom kobiet
Zofia Nałkowska
Reżyseria: Kazimierz Dejmek
1990
Dom kobiet
Zofia Nałkowska
Reżyseria: Kazimierz Dejmek
1990
Panna Maliczewska
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Bogdan Baer
1993
Panna Maliczewska
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Bogdan Baer
1993
Panna Maliczewska
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Bogdan Baer
1993
Panna Maliczewska
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Bogdan Baer
1993
Panna Maliczewska
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Bogdan Baer
1993
Żabusia
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Bogdan Baer
1997
Żabusia
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Bogdan Baer
1997
Żabusia
Gabriela Zapolska
Reżyseria: Bogdan Baer
1997