Skorzystaj ze scenariuszy lekcji opracowanych przez naszych specjalistów w oparciu o podstawę programową i repertuar Teatru Polskiego. Scenariusze są funkcjonalnością dostępną dla zalogowanych nauczycieli.
Scenariusze lekcji 28
„Wiśniowy Sad” czyli co?
Scenariusz dotyczy lekcji o tym, jak interpretować tytułowy Wiśniowy Sad. Podczas lekcji przewidziana jest samodzielna praca uczniów, dyskusje i samodzielne wyciąganie wniosków.
Konflikt pokoleń w „Tangu” Sławomira Mrożka.
Podczas lekcji osoby uczące się pogłębią zrozumienie problematyki dramatu, a także dowiedzą się, na czym polega ukazany w nim konflikt pokoleń. Osoby uczące się będą pracować w parach, z tekstem, a także metodą dramy. Autorka scenariusza: Aneta Korycińska
„Tango” jako teatr absurdu.
Podczas lekcji osoby uczące się będą poznawać teatr absurdu, kształtując przy tym umiejętność świadomego odbioru utworów literackich. Będą pracować z tekstem samodzielnie oraz w grupach. Autorka scenariusza: Aleksandra Korczak
Ocena społeczeństwa polskiego w „Weselu” Stanisława Wyspiańskiego.
Podczas lekcji osoby uczące się zapoznają się z genezą utworu, scharakteryzują inteligentów i chłopów przedstawionych w dramacie. Osoby uczące się będą pracować w parach, z tekstem oraz metodą heurystyczną. Autor scenariusza: Arkadiusz Stawski
„Wiśniowy sad” Czechowa jako opowieść o końcu starego świata.
Scenariusz lekcji pomaga w pogłębieniu zagadnienia konwencji literackiej. Osoby uczące się pogłębiają świadomość programu epoki literackiej, jak i zjawisk społecznych, zarysowanych przez Czechowa. Autorka scenariusza: Aneta Korycińska (Baba od polskiego)
Co o człowieku mówią jednoaktówki Mrożka? - „Karol", „Na pełnym morzu", „Zabawa".
W tym scenariuszu osoby uczące się będą rozważać problematykę dzieła kultury i zastanawiać się nad jego związkami z problemami społecznymi, pracując w grupach oraz prowadząc dyskusje. Autorka scenariusza: Aneta Korycińska (Baba od polskiego)
„Wesele" albo majaki senne. Analiza świata przedstawionego w inscenizacji dramatu Wyspiańskiego.
Scenariusz opisuje lekcję, rozwijającą umiejętność analizy porównawczej u osób uczących się. Lekcja pogłębia znajomość treści symbolicznych zawartych w dramacie „Wesele". Autorka scenariusza: Aleksandra Korczak
„Dorośli są bardzo dziwni”. O dorosłości z Małym Księciem.
Podczas lekcji uczniowie wyjaśnią metafory zawarte w opisie podróży Małego Księcia, narysują własną wersję rysunku zamkniętego węża boa. Będą dyskutować, pracować w parach oraz wysłuchają miniwykładu. Autor scenariusza: Wojciech Rutkiewicz
„Lecz byłem za młody, by umieć ją kochać”. O tym, jak Mały Książę dojrzał do miłości.
Uczniowie na podstawie tekstu źródłowego określą wartości związane z miłością, a także wyjaśnią rolę odpowiedzialności w miłości. Będą pracować w grupach, wysłuchają krótkiego wykładu. Autor scenariusza: Wojciech Rutkiewicz
Czy „Zemsta” śmieszy? Komizm i jego odmiany.
Podczas lekcji osoby uczące się poznają znaczenie słowa komizm i dowiadują się jakie są rodzaje komizmu. Autorka scenariusza Aneta Korycińska (Baba od polskiego)
XVII-wieczna historia zamknięta w storyboardzie.
Uczniowie stworzą własne storyboardy na podstawie spektaklu Don Juan. Podczas lekcji odbędzie się praca w grupach. Autorka: Adriana Sadowska
Jak nie dać się zjeść? O sztuce perswazji i manipulacji na podstawie jednoaktówki Sławomira Mrożka “Na pełnym morzu”.
Osoby uczące się poznają i nauczą się rozpoznawać argumenty pozamerytoryczne. Podczas lekcji osoby uczące się będą pracować w grupach. Autorka: Aneta Korycińska (Baba od polskiego)
Stwórz własny scenariusz lekcji
Dołącz do grona autorów i autorek! Przejdź do kreatora i stwórz autorski scenariusz, inspirując się materiałami dostępnymi na platformie.
Zgłoś swój pomysł na scenariusz lekcji
Masz pomysł na scenariusz lekcji? Prześlij go nam za pomocą formularza. Być może za jakiś czas zobaczysz scenariusz o zaproponowanym przez Ciebie zagadnieniu.