Skorzystaj ze scenariuszy lekcji opracowanych przez naszych specjalistów w oparciu o podstawę programową i repertuar Teatru Polskiego. Scenariusze są funkcjonalnością dostępną dla zalogowanych nauczycieli.
Scenariusze lekcji 28
Symbole i alegorie w „Weselu”.
Podczas lekcji osoba ucząca się zyskuje umiejętność analizy i interpretacji symbolicznych znaczeń zawartych w „Weselu” Stanisława Wyspiańskiego.
Czym jest prawo naturalne i jakie są jego źródła?
Podczas lekcji uczniowie na podstawie „Antygony” Sofoklesa będą zastanawiać się, czym jest prawo naturalne. Będą dyskutować, pracować w grupach, używać researchu internetowego, a także prezentować przygotowany materiał. Autor scenariusza: Krystian Karcz
Czy prawo ludzkie jest ważniejsze niż prawo boskie?
Podczas lekcji uczniowie zastanawiają się nad zagadnieniami prawa ludzkiego i boskiego bazując na fragmencie „Antygony" Sofoklesa. Uczniowie pracują w grupach. Nauczyciel pełni rolę moderatora i opiekuna. Autor: Krystian Karcz
Postawy oporu wobec władzy na podstawie działań Antygony i Ismeny w „Antygonie” Sofoklesa
W trakcie lekcji osoby uczące się pracując grupowo zastanawiają się nad możliwymi formami oporu, a następnie przygotowują własną propozycję prezentacji wybranej formy oporu. Autorka: Dorota Ogrodzka
Profil Ismeny, czyli co pisałaby siostra Antygony na fejsbuku.
Podczas lekcji osoby uczące się analizują, jak kształtowany jest język wypowiedzi w mediach społecznościowych, a następnie samodzielnie projektują konto Ismeny używając wybranych środków wyrazu. Autorka: Dorota Ogrodzka
Kolażowe Biografie
Podczas warsztatu uczniowie będą twórczo pracować z tekstami kultury oraz biografiami ich twórców (Herbert, Miłosz, Gombrowicz); może być lekcją po obejrzeniu spektaklu „Deprawator” w reżyserii Macieja Wojtyszko.
Hierarchia wartości bohaterów sztuki „Dom otwarty” Michała Bałuckiego
Scenariusz opiera się na dyskusji i pracy w grupach. Uczestnicy zastanawiają się nad tym, czym jest hierarchia wartości i czym kierują się bohaterowie sztuki. Autor: Krystian Karcz
Hipokryzja i maski, które zakładamy - „Dom otwarty”
Co by było, gdyby nagle za pomocą eliksiru prawdy bohaterowie sztuki zaczęli mówić prawdę? - Scenariusz, w którym uczniowie pracując w grupach analizują zachowania postaci sztuki. Autor: Krystian Karcz
O wartościach w „Podróżach Guliwera”
Scenariusz to propozycja lekcji o wartościach, podczas której uczniowie i uczennice tworzą piramidę wartości Guliwera oraz uczestniczą w debacie oxfordzkiej. Autor: Wojciech Rutkiewicz
Hejt, konflikty i przemoc w czasach romantyzmu („Balladyna”, „Zemsta”, „Pan Tadeusz”)
Czym jest hejt? Jak rozwiązywać spory? Na przykładach z literatury osoby uczące się będą pracować w grupach, prowadzić dyskusje i przygotowywać etiudy, aby lepiej zrozumieć naturę konfliktu w czasach romantyzmu i współcześnie. Autorka: Monika Rożek
Niektórzy lubią poezję czyli… czy poezję da się lubić? Analiza i interpretacja wiersza Wisławy Szymborskiej z wykorzystaniem technik teatralnych
Lekcja druga, poświęcona Wisławie Szymborskiej. Zob. również lekcję 1: „Poeta i świat czyli…jak zostać Noblistą.” i lekcję 3: „Wolę kino czyli… cały wachlarz możliwości w wierszu Wisławy Szymborskiej.”. Autorka: Małgorzata Marzoch
Poeta i świat czyli… jak zostać Noblistą.
Lekcja o Wisławie Szymborskiej. Zob. również lekcja 2 „Niektórzy lubią poezję czyli… czy poezję da się lubić? Analiza i interpretacja wiersza”, lekcja 3 „Wolę kino czyli… cały wachlarz możliwości w wierszu Wisławy Szymborskiej.” Autorka: Małgorzata Marzoch
Stwórz własny scenariusz lekcji
Dołącz do grona autorów i autorek! Przejdź do kreatora i stwórz autorski scenariusz, inspirując się materiałami dostępnymi na platformie.
Zgłoś swój pomysł na scenariusz lekcji
Masz pomysł na scenariusz lekcji? Prześlij go nam za pomocą formularza. Być może za jakiś czas zobaczysz scenariusz o zaproponowanym przez Ciebie zagadnieniu.