Strona korzysta z plików cookies.

Dowiedz się więcej
Włącz tryb kontrastowy

Skorzystaj ze scenariuszy lekcji opracowanych przez naszych specjalistów w oparciu o podstawę programową i repertuar Teatru Polskiego. Scenariusze są funkcjonalnością dostępną dla zalogowanych nauczycieli.

Scenariusze lekcji 28

otwórz Symbole i alegorie w „Weselu”.

Symbole i alegorie w „Weselu”.

1 x 45 min.
13-16 lat

Podczas lekcji osoba ucząca się zyskuje umiejętność analizy i interpretacji symbolicznych znaczeń zawartych w „Weselu” Stanisława Wyspiańskiego.

Zobacz scenariusz
otwórz Czym jest prawo naturalne i jakie są jego źródła?

Czym jest prawo naturalne i jakie są jego źródła?

2 x 45 min.
16-19 lat

Podczas lekcji uczniowie na podstawie „Antygony” Sofoklesa będą zastanawiać się, czym jest prawo naturalne. Będą dyskutować, pracować w grupach, używać researchu internetowego, a także prezentować przygotowany materiał. Autor scenariusza: Krystian Karcz

Zobacz scenariusz
otwórz Czy prawo ludzkie jest ważniejsze niż prawo boskie?

Czy prawo ludzkie jest ważniejsze niż prawo boskie?

2 x 45 min.
10-13 lat

Podczas lekcji uczniowie zastanawiają się nad zagadnieniami prawa ludzkiego i boskiego bazując na fragmencie „Antygony" Sofoklesa. Uczniowie pracują w grupach. Nauczyciel pełni rolę moderatora i opiekuna. Autor: Krystian Karcz

Zobacz scenariusz
otwórz Postawy oporu wobec władzy na podstawie działań Antygony i Ismeny w „Antygonie” Sofoklesa

Postawy oporu wobec władzy na podstawie działań Antygony i Ismeny w „Antygonie” Sofoklesa

3 x 45 min.
16-19 lat

W trakcie lekcji osoby uczące się pracując grupowo zastanawiają się nad możliwymi formami oporu, a następnie przygotowują własną propozycję prezentacji wybranej formy oporu. Autorka: Dorota Ogrodzka

Zobacz scenariusz
otwórz Profil Ismeny, czyli co pisałaby siostra Antygony na fejsbuku.

Profil Ismeny, czyli co pisałaby siostra Antygony na fejsbuku.

3 x 45 min.
16-19 lat

Podczas lekcji osoby uczące się analizują, jak kształtowany jest język wypowiedzi w mediach społecznościowych, a następnie samodzielnie projektują konto Ismeny używając wybranych środków wyrazu. Autorka: Dorota Ogrodzka

Zobacz scenariusz
otwórz Kolażowe Biografie

Kolażowe Biografie

3 x 45 min.
16-19 lat

Podczas warsztatu uczniowie będą twórczo pracować z tekstami kultury oraz biografiami ich twórców (Herbert, Miłosz, Gombrowicz); może być lekcją po obejrzeniu spektaklu „Deprawator” w reżyserii Macieja Wojtyszko.

Zobacz scenariusz
otwórz Hierarchia wartości bohaterów sztuki „Dom otwarty” Michała Bałuckiego

Hierarchia wartości bohaterów sztuki „Dom otwarty” Michała Bałuckiego

2 x 45 min.
16-19 lat

Scenariusz opiera się na dyskusji i pracy w grupach. Uczestnicy zastanawiają się nad tym, czym jest hierarchia wartości i czym kierują się bohaterowie sztuki. Autor: Krystian Karcz

Zobacz scenariusz
otwórz Hipokryzja i maski, które zakładamy - „Dom otwarty”

Hipokryzja i maski, które zakładamy - „Dom otwarty”

2 x 45 min.
13-16 lat

Co by było, gdyby nagle za pomocą eliksiru prawdy bohaterowie sztuki zaczęli mówić prawdę? - Scenariusz, w którym uczniowie pracując w grupach analizują zachowania postaci sztuki. Autor: Krystian Karcz

Zobacz scenariusz
otwórz O wartościach w „Podróżach Guliwera”

O wartościach w „Podróżach Guliwera”

2 x 45 min.
10-13 lat

Scenariusz to propozycja lekcji o wartościach, podczas której uczniowie i uczennice tworzą piramidę wartości Guliwera oraz uczestniczą w debacie oxfordzkiej. Autor: Wojciech Rutkiewicz

Zobacz scenariusz
otwórz Hejt, konflikty i przemoc w czasach romantyzmu („Balladyna”, „Zemsta”, „Pan Tadeusz”)

Hejt, konflikty i przemoc w czasach romantyzmu („Balladyna”, „Zemsta”, „Pan Tadeusz”)

2 x 45 min.
10-13 lat

Czym jest hejt? Jak rozwiązywać spory? Na przykładach z literatury osoby uczące się będą pracować w grupach, prowadzić dyskusje i przygotowywać etiudy, aby lepiej zrozumieć naturę konfliktu w czasach romantyzmu i współcześnie. Autorka: Monika Rożek

Zobacz scenariusz
otwórz Niektórzy lubią poezję czyli… czy poezję da się lubić? Analiza i interpretacja wiersza Wisławy Szymborskiej z wykorzystaniem technik teatralnych

Niektórzy lubią poezję czyli… czy poezję da się lubić? Analiza i interpretacja wiersza Wisławy Szymborskiej z wykorzystaniem technik teatralnych

1 x 45 min.
13-16 lat

Lekcja druga, poświęcona Wisławie Szymborskiej. Zob. również lekcję 1: „Poeta i świat czyli…jak zostać Noblistą.” i lekcję 3: „Wolę kino czyli… cały wachlarz możliwości w wierszu Wisławy Szymborskiej.”. Autorka: Małgorzata Marzoch

Zobacz scenariusz
otwórz Poeta i świat czyli… jak zostać Noblistą.

Poeta i świat czyli… jak zostać Noblistą.

1 x 45 min.
13-16 lat

Lekcja o Wisławie Szymborskiej. Zob. również lekcja 2 „Niektórzy lubią poezję czyli… czy poezję da się lubić? Analiza i interpretacja wiersza”, lekcja 3 „Wolę kino czyli… cały wachlarz możliwości w wierszu Wisławy Szymborskiej.” Autorka: Małgorzata Marzoch

Zobacz scenariusz
Stwórz własny scenariusz lekcji

Stwórz własny scenariusz lekcji

Dołącz do grona autorów i autorek! Przejdź do kreatora i stwórz autorski scenariusz, inspirując się materiałami dostępnymi na platformie.

Przejdź do kreatora scenariuszy
Zgłoś swój pomysł na scenariusz lekcji

Zgłoś swój pomysł na scenariusz lekcji

Masz pomysł na scenariusz lekcji? Prześlij go nam za pomocą formularza. Być może za jakiś czas zobaczysz scenariusz o zaproponowanym przez Ciebie zagadnieniu.

Przejdź do formularza