W zakładce “Scenariusze lekcji” pojawiło się 5 nowości. Są to scenariusze stworzone przez kursantki i kursantów całorocznego kursu dla nauczycieli “Lekcja z lekturą”. Uczestnicy pod okiem mentorów, po ukończeniu całego cyklu, tworzyli scenariusze, w których wykorzystywali poznane metody pracy z grupą..

 

Scenariusze są dostępne po opłaceniu abonamentu - 20 zł za roczny dostęp do cały czas powiększającej się bazy.

 

Zaloguj się i wykup dostęp

 

Sprawdź najnowsze scenariusze:

 

Hejt, konflikty i przemoc w czasach romantyzmu („Balladyna”, „Zemsta”, „Pan Tadeusz”)
Czym jest hejt? Jak rozwiązywać spory? Na przykładach z literatury osoby uczące się będą pracować w grupach, prowadzić dyskusje i przygotowywać etiudy, aby lepiej zrozumieć naturę konfliktu w czasach romantyzmu i współcześnie. Autorka: Monika Rożek

Zobacz scenariusz>>

 

Poeta i świat czyli… jak zostać Noblistą.
Niektórzy lubią poezję czyli… czy poezję da się lubić? Analiza i interpretacja wiersza Wisławy Szymborskiej z wykorzystaniem technik teatralnych
Wolę kino czyli… cały wachlarz możliwości w wierszu Wisławy Szymborskiej. Analiza i interpretacja utworu poetyckiego z wykorzystaniem technik teatralnych

Zestaw trzech scenariuszy lekcji (3x45 min) dotyczących poezji Wisławy Szymborskiej ma strukturę modułową. Rozpoczyna go temat wprowadzający zagadnienie kim jest poeta, na podstawie odczytu noblowskiego Poeta i świat krakowskiej poetki. Kolejne lekcje są poświęcone poszczególnym wierszom, w taki sposób, że cykl analizy i interpretacji tekstu poetyckiego z wykorzystaniem technik teatralnych może być rozwijany o kolejne utwory. Otwierając cykl pierwszym scenariuszem możemy także wprowadzić sylwetki innych polskich poetów i przejść do pracy z innymi wierszami współczesnych i dawnych autorów. Autorka: Małgorzata Marzoch

Zobacz scenariusz>>

 

„Nie masz zbrodni bez kary” - o moralności w utworze „Dziady, część II” Adama Mickiewicza.
Jak możemy odnieść Dziady do współczesności? Pracując w grupach i tworząc etiudy uczniowie przypominają sobie treść i znaczenie utworu literackiego. Autor: Arkadiusz Stawski

Zobacz scenariusz>>

 

„Utul mej żałości” - o „Trenach” Jana Kochanowskiego
Jak podmiot liryczny przeżywa żałobę? Jak ukazana w utworze przemiana łączy się ze współczesną psychologią? Uczniowie będą zastanawiać się nad tymi tematami pracując metodą dramy. Autorka: Joanna Miller

Zobacz scenariusz>>

 

Wojny płci w „Ślubach panieńskich” Aleksandra Fredry
O co walczą bohaterowie „Ślubów panieńskich”? Czym jest płeć społeczna? Podczas lekcji uczniowie będą pracować nad tymi tematami pracując w grupach, metodą dramy, w ruchu. Autorka: Beata Bil-Walerowicz

Zobacz scenariusz>>